Nyomtatás

Az Erasmus+ KA1 Mobilitási pályázat keretében 2018. július 30-tól augusztus 10-ig, két hetet tölthettem el a festői Firenzében, az Europass Teaching Academy szervezésében, a How to use Tablets, Educational Apps and Social Media in your Classroom elnevezésű angol nyelvű kurzuson. Mivel iskolai pályázatunk fő témája a modern európai oktatás, így fontosnak éreztem olyan kurzus választását, amely a 21. századi tanítást segíti, illetve olyan új módszereket mutat be, melyek segítségével érdekesebbé tehetem az óráimat. Informatika tanárként pedig különösen fontosnak éreztem, hogy valami profilba vágó kurzust válasszak, hogy meglévő tudásomat fejleszthessem.

Firenze Toszkána régió egyik meghatározó városa, ám szegedi viszonylatban elsőre nem is tűnt annyira nagynak. Azonban ahogy reggelente kiléptem a házból, ahol az apartmant béreltem, és megpillantottam a Dómot a lenyűgöző kupolájával, ahogy naponta szembesültem a reneszánsz csodájával, rájöttem, ez a város mégis óriási. Minden délután igyekeztem egy kicsit jobban megismerni.

Az iskola első hetében a trénerünk Ilaria Barbieri volt, akit rendkívül nagy tudású, precíz tanárnak ismertem meg. Az angol kiejtése, nyelvhasználata még annak is érthető volt, aki kevésbé tudott angolul, mint például jómagam. Csalódás volt megélni először azt, hogy a tíz résztvevőből 5 angol tanár volt, hiszen ezt a kurzust B1/B2 nyelvi szinttel hirdette meg az iskola, de a társaim (3 lengyel, 1 észt, 1 spanyol, 1 bolgár és 3 magyar kolléga) hozzáállása, bíztatása erőt adott és átlendített a holtponton.

Ezen a héten először is megfogalmaztuk a kreatív tanár ismérveit, különböző módszertani folyamatokat ismerhettünk meg videóval illusztrálva, majd elsajátítottuk az Edmodo program használatát. Ilaria apró trükköket mutatott olyan hétköznapi programok, mint pl. a Youtube, Pinterest használatában, mellyel szaktárgyspecifikusabbá, átláthatóbbá tehetjük a saját oldalunkat. Megismertünk oktatási csatornákat (Numberphile, Edutopia), és számos platformfüggetlen programot, melyet nemcsak nyelvtanítás során lehet használni. (Kahoot!, Socrative, Quizlet)

A második héten nemcsak a résztvevő kollégáim cserélődtek, hanem az oktatóm is. Iacopo Falciani lazasága, bátorítása mindenkire jó hatással volt. Oldottabban éreztem magam ezen a héten, és kommunikatívabbá váltam. A csoport most 4 svéd, 1 horvát, 1 cseh, 1 lengyel és 2 magyar kollégából állt rajtam kívül. Felsorolni is nehéz, milyen sok applikációt és programot ismertünk meg, melyek jó része ingyenes és platformfüggetlenül használható. Minden alkalmazást kipróbáltunk, kis csapatversenyekkel színesítve a tanulást. Tanultunk kép és videószerkesztő applikációkat, prezentáció készítést, megnéztünk számos nyelvtanító appot, és rengeteg más IT programot.

Az iskola heti két alkalommal szervezett délutáni városnéző túrát, melyek rendkívül színvonalasak és informatívak voltak. Szombaton pedig egy egész napos kiránduláson vehettünk részt, ahol ellátogattunk Sienába, San Giminianoba és Monteriggioniba, illetve egy hangulatos borkóstolós ebédben volt részünk valahol a Chianti borvidéken. Fantasztikus és élménydús két hét van mögöttem, amiért köszönettel tartozok mindenkinek, aki hozzájárult pályázatunk sikeréhez és megvalósításához, illetve a Tanártovábbképzés munkatársainak.