Nyomtatás

Anglia, Oxford, British Study Centres - Technology in the Classroom (2018.07.30.-2018.08.10.)

Oxfordban a British Study Centres által tartott Technology in the Classroom című két hetes kurzuson vettem részt. Bár a repülőtársaság az indulás előtt kevesebb, mint négy órával törölte a járatomat, a kurzusra megérkeztem, a késés pedig inkább részvétet váltott ki a szervezőkből, tanáromból, csoporttársamból, mintsem hogy problémaként kezeljék azt.

Oxford

A kurzus mobilalkalmazások iskolai használati kereteiről, lehetőségeiről szólt. Interaktív kurzusról lévén szó, a tanultakat azonnal ki is próbáltuk a gyakorlatban, gyakorlatilag így tanultunk meg őket használni. A kinti oktatási rendszer, és így jelen tanárképzés is (valamint a kurzuson részt vevő osztrák kollégák is) számukra magától értetődő módon Apple rendszereket használtak. Ez azonban nem okozott problémát, mert a megismert alkalmazások jelentős része platformfüggetlen volt, illetve ahol nem, ott oktatónk nagy hangsúlyt fektetett arra, hogy Andoird alapú hasonló alkalmazást mutasson számunkra. Alkalmazások széles körét ismertük meg, a blogkészítő alkalmazásoktól kezdve (Pl. Spark Pages), a videó vágó, és játékos tudásfejlesztő alkalmazásokon keresztül egészen a tudást tesztelő alkalmazásokig (pl. Kahoot). Használtunk, megismertünk VLE (Virtuális tanulókörnyezet) és AR (kiterjesztett valóság) technikákat is. Elmélyedtünk az edutainment és a gamifikáció itthon még csak gyerekcipőben járó módszertani lehetőségeiben. Anglia nagyvárosai pezsgő multikulturális környezetet biztosítanak, így az emberek nyitottabbak, elfogadóbbak, ugyanakkor megfontoltabbak is, talán ez lehet az egyik oka, hogy oktatás terén tapasztalat felkészültségük, a kor technikai lehetőségeinek naprakész kihasználásával, messze meghaladják az itthon tapasztalhatóakat. Tanulócsoportunk is nemzetközi volt, tagjai között akadtak osztrákok, magyarok, sőt volt Réunion szigetéről is kollégánk. Ezáltal jelentősen fejlődtek nyelvi kompetenciáim, nem csak az angol, de szerencsésen a német nyelv területén is. Fejlődtek szervezési, digitális, szociális kompetenciáim. Szaktudományos, szakmódszertani kompetenciáim ily mértékű fejlesztése másképp nem lett volna lehetséges. Olyan technikai, módszertani felkészültségre tettem szert, amely legalább 5 évvel megelőzi az itthoni lehetőségeket.

A kurzus szervezői rengeteg szabadidős tevékenységet biztosítottak a számunkra: volt idegenvezetéses városnéző túra, több szempont szerint több is, meglátogattuk Oxford méltán híres füvészkertjét, ahol sajnos nem láthattuk a Tolkient inspiráló nagy fát, mert az már korábban kidőlt, ledöntve ezzel a Lewis Carrollt inspiráló falat, amelyet azonban szerencsére helyreállítottak. Oxford méltán híres különböző College-airól, ezekből láttunk többet is (pl. Christ Church, Magdalen College), s így láthattuk a Harry Potter filmekből jól ismert hatalmas étkező valóban működő mását, amely alapján a díszlet is készült. Részt vettünk egy esti istentiszteleten (evensong) is. A hétvégén meglátogattuk Shakespeare szülővárosát, és az I. Vilmos angol király által építtetett Warvick kastélyt is. Oxford több múzeumában járva láthattuk az Einstein utolsó ott tartott előadásának sorait őrző táblát is. Egyik este Oxford várának udvarán láthattunk a Rómeó és Júlia című színdarabot.

Christ Church

Warvick

Szállásunk a képzőhely által felajánlottak egyike volt, az iskolától busszal kb. 20 percnyi távolságban, saját szobával, fürdőszobával jellemzően 5-6 fő számára közös konyhával, mosási lehetőséggel.

Köszönöm pályázatíró, valamint a szervezésben, lebonyolításban részt vevő kollégáim, továbbá Tanártovábbképzés munkatársainak segítségét.