Nyomtatás

Boros Krisztina-

Barcino Nyelviskola, Barcelona, 2019. augusztus 12-17.

Iskolánk Erasmus+ KA1 Lendületben című pályázatára jelentkeztem és úticélként Spanyolországot, Barcelonát jelöltem meg. Mivel az eredetileg választott tanfolyamom nem indult, így a következő egyhetes, angol nyelven tartott kurzusra esett a választásom: Classroom Management Solutions for Teachers: new methodologies, effective motivation, cooperation and evaluation strategies.

Tanárunk, Federica Di Bartolomeo, egy fiatal, ambiciózus, világlátott hölgy volt, aki hatalmas tudással rendelkezett a különféle új tanítási módszerek terén. Ezek közül többről csupán csak elméletben tanultunk (Flipped Classroom, Khan Academy, Project Based Learning), több digitális alkalmazást és módszert pedig volt alkalmunk kipróbálni (Visual and Artful Teaching Strategies, Student-Centred Exercises, Edpuzzle), hiszen a tanfolyam feltétele volt az, hogy saját laptoppal rendelkezzünk. A tanfolyam során egyensúlyban volt az elmélet és a gyakorlat; az oktatónk gyakran beiktatott motivációt- és együttműködést segítő játékokat, melyeket nagyon hasznosnak találtam. Ez egy kicsit kizökkentett a tanulás folyamatából, megmozgatott minket és nagyokat derültünk, miközben próbáltuk végrehajtani őket. Federica barátságos személyisége és maga a tény, hogy mindössze 8-an voltunk a kurzuson, nagyon barátságos, otthonos hangulatot eredményezett. A kis csapat nagyon összekovácsolódott és a napok remek hangulatban teltek. A csoportban két horvát, egy olasz, egy lengyel, három magyar és egy Martinique-ről érkező résztvevő volt. Érdekes volt megismerni az egyes országok oktatási rendszerét és egymás tanítási módszereit. Különösen fejlesztő volt az, hogy minden egyes módszer megismerése után megvitattuk annak előnyeit, hátrányait, illetve azt, hogy ez mennyire építhető be a mindennapi munkánkba. Angol szakos nyelvtanárként a tanfolyam a szakmai nyelvtudásomat is fejlesztette, spanyol szakosként pedig a mindennapi kommunikáció során gyakorolhattam a nyelvet.

Az órák délután 2-kor kezdődtek hétfőtől csütörtökig, pénteken pedig délelőtt 9-től. A Barcino nyelviskola minden tanára, dolgozója készségesen állt rendelkezésünkre és szükség esetén bármiben segítettek. A tanfolyam részét képezte egy kirándulás is. A két lehetőség közül én a barcelonai Turista Iroda által szervezett szecessziós sétát választottam, ahol egy idegenvezető segítségével bejártuk a városközpontban található legszebb szecessziós stílusban épült épületeket, melyek közül többet a világhírű katalán építész, Antoni Gaudí tervezett. Lenyűgöző és roppant érdekes volt, nemcsak azért mert megismerhettem ezen világhírű épületek történelmi hátterét, hanem azért is, mert kedves katalán útikalauzom, kérésemre, mesélt a katalánokról, életmódjukról és függetlenedési törekvéseikről is. 

A délelőttök és a hétvége maradt Barcelona felfedezésére, ahol már volt szerencsém korábban járni. A város azonban még így is számtalan meglepetéssel szolgált. Felfedeztem a La Sagrada Familia katedrális csodás belső szentélyét és megcsodálhattam a kilátást annak tornyából. Magával ragadó volt a mindig nyüzsgő Ramblas sétány és az onnan nyíló Boquería piac. Sikerült egy szép sétát tenni a Güell Parkban, a hegyek között található csodálatos Montserrat kolostort megnézni, és felfedezni Barcelona strandjait. Barcelona igazi multikulturális város, bárhová mentem spanyolul vagy angolul egyaránt beszélt mindenki. A tömegközlekedés nagyon pontos, minden precízen működik, és ha valamit nem tudsz, a helyiek készségesen segítenek.

Összességében örülök, hogy részt vehettem a mobilitásban és szeretném megköszönni az iskolai koordinátoroknak, a Tanártovábbképzés munkatársainak és a Tempus Közalapítványnak a segítséget.